|| Warsaw World Life ||

Jest to stronka naszego Servera RP


#1 2008-05-19 20:20:33

Kenji_Levari

DMV

8581974
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2008-05-19
Posty: 10
Punktów :   
WWW

Tourial

[SIZE="7"]Role Play[/SIZE]
[/b]


[SIZE="4"]1. Wstęp.[/SIZE]
Definicja.
Gra, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających. Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych, lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry.
Wszystkie reguły znajdziecie tutaj - http://www.lost-heaven.pl/?body=regulamin.
Mechanika gry.
Serwer gry San Andreas, Lost Heaven jest serwerem Role Play, co oznacza, że gracze muszą poprzez własne zachowanie odzwierciedlać prawdziwe życie. Jako, że polskie serwery RP są od niedawna, większość z Was dopiero się uczy, dlatego też postanowiłem zamieścić tutaj kilka zasad gry RP.


[SIZE="4"]2. Podstawowe zasady.[/SIZE]
Główną zasadą jest tutaj przede wszystkim dobra zabawa i czerpanie przyjemności z gry, lecz tą zabawę zwiększamy poprzez swoją grę RP. Nie grasz RP - psujesz zabawę innym, nie lubisz grać RP - opuść serwer.
Przy tworzeniu postaci wiedz, że nie chodzi tu u Ciebie,  o gracza siedzącego przed komputerem, tylko o wymyślonego przez Ciebie człowieka, który będzie funkcjonował w stanie San Andreas. Także więc przy wybieraniu "Skąd pochodzisz" czy "Podaj swoją datę urodzenia", nie wpisuj tam swoich danych, tylko dane stworzonej w Twojej głowie postaci.
Przykład: wymyśliłem sobie, że moja postać będzie pochodzącym z europy 20-letnim chłopakiem, więc w danych wpisuje przy "Skąd pochodzisz" - europa, a przy "Podaj swoją datę urodzenia" - wpisuje datę taką, aby wychodziło na to, iż mam 20 lat ( czyli np. 10/04/1987 ).
Stan San Andreas leży w Ameryce i należy sie zachowywać tak, jakby się tam było. Niestety tylko nieliczni z Was mieli przyjemność bycia w Ameryce, ale na pewno duża większość z Was ogląda filmy amerykańskie, czy to fabularne czy sensacyjne i na nich wtedy możemy bazować. Oczywiście pod uwagę nie bierzemy filmów SF ( Science Fiction ) czy filmów, w których wykorzystywane są nowoczesne techniki do stworzenia czegoś nierealnego. Znane i popularne są też programy dokumentalne na temat np. pracy policji w Los Angeles czy na temat przestępczość zorganizowanej w Ameryce, z takich programów najwięcej się dowiemy. Bazować można także na życiu w Anglii, które przybliżone jest do życia amerykańskiego, a na pewno bliższe Polsce.
Przykład: nie zdziw się, że przy wypadku samochodowym spowodowanym przez Ciebie, poszkodowany wyjdzie i zacznie niszczyć Twój pojazd przy pomocy bejsbola.
Przykład2: wjeżdżając na farmę, nie zdziw się, jak wyskoczy Ci nagle przed maskę farmer z shootgunem i zacznie przeganiać ze swojego terenu.
Jako, że masz już swoją postać i żyjesz w Ameryce, staraj sie zachowywać jak mieszkaniec Ameryki, dobrze przemyśl drogę, w kierunku której pójdziesz, zastanów się czy wiesz coś o pracy policji w Ameryce, zanim do niej dołączysz itp.
Pamiętaj, aby zawsze starać się panować nad swoimi emocjami, śmierć w grze nie jest niczym poniżającym Cie, więc nie łap od razu za broń i nie zabijaj, bo ktoś zabił Ciebie, lub nie rób czegoś łamiącego zasady RP czy zasady serwera.
Przykład: podczas strzelaniny zabił mnie mafiozo, więc zaraz po zrespieniu się nabijam mu 10 Wandet Level, aby jak zginą, trafił do więzienia na 6k sekund.
Przykład2: zostałem zabity przez jakiegoś bandytę, więc teraz nabywam jak najszybciej broń i jadę go zabić ( to jest uznawane za DM ).
To, że ktoś zagrał NON-RP, nie upoważnia Cię do tego, abyś Ty tak zagrał.
Przykład: podejrzany uciekł po skuciu, więc ja mu teraz wpakuję serie m4 w plecy.
Jednym z najważniejszych aspektów gry jest wykorzystywanie komendy "/me", o której większość z Was zapomina. Nie można jednak nadużywać "/me", bo jest to powergaming.
Przykład: Jakiś nieproszony gość wszedł na teren mafii, więc zamiast go zabić, można wpisać "/me chwyta xxx i prowadzi do drzwi", jeżeli stawia opory to do samochodu i w las.
Przykład2: podejrzany nie słucha poleceń i stoi jak wryty, wtedy policjant do niego podchodzi i wpisuje "/me przykuwa podejrzanego do siebie", powoli kieruje się w jakimś kierunku i podejrzany musi wtedy pójść za nim.
Wszelkie olewanie komendy "/me", będzie bezzwłocznie karane warnem !


[SIZE="4"]2. Twoja praca.[/SIZE]
Bazując tutaj na możliwościach serwera i własnym doświadczeniu, chciałbym opisać główne zasady, których muszą przestrzegać poszczególne organizacje.

Policjant - najważniejsza i zarazem najtrudniejsza praca na serwerze. Zanim dołączysz do SFPD czy LVPD zastanów się, czy na pewno jesteś na to gotowy. Policjant musi świecić przykładem dla reszty społeczeństwa, nie może łamać prawa, ponieważ ktoś inny je łamie. Najważniejszym punktem w życiu policjanta jest ochrona życia ludzkiego, nawet jeżeli to jest groźny przestępca, dlatego też zabicie poddającego się podejrzanego przez policjanta jest najlepszym przykładem gry DM i NON-RP. W Ameryce policja walczy o życie każdego, czy jest to samobójca, czy też zamachowiec. Jeżeli zamachowiec, wtedy walczy o jego życie poprzez perswazję, a jeżeli to nie działa, zostawia sprawę FBI lub SWAT, oni mają "prawo do zabijania". Policjant używa broni tylko wtedy, gdy podejrzany użyje jej pierwszy lub gdy podejrzany bezustannie ucieka, wtedy broń palną wykorzystuje się do unieszkodliwienia pojazdu uciekiniera i tylko w tych dwóch przypadkach. Celować do podejrzanego można zawsze, dla własnego bezpieczeństwa. Jeżeli policjant jedzie na patrol, nie bierze ze sobą kamizelki kuloodpornej, kamizelkeę bierzemy wtedy, gdy jest zagrożenie życia policjanta, czyli na akcje, w których podejrzany/podejrzani są uzbrojeni. Nie dawaj zbyt pochopnie poziomu poszukiwania ( suspekt ), za często policjanci dają 10 WL, jakby podejrzany był terrorystą na skale światową. Policjant musi mieć ustawione keybinds'y, ponieważ bez nich nikogo nie aresztuje. Podstawowe keybinds'y, które powinien posiadać policjant to "/me obezwładnia podejrzanego" - podczas ucieczki pieszej; "/me przykuwa podejrzanego" - po "/me obezwładnia podejrzanego"; "/ta" - podczas gdy podejrzany nie słucha poleceń policjanta ( np. dalej bije ); a także takie coś jak "Witam, [ranga] [nick] [przydział ] ( np. "Witam, kadet Junishi Devilson, Las Venturas Police Departament" ) i ze dwa kaybinds'y służące do zatrzymania poprzez radio ( np. "/m Tu policja ! Proszę zatrzymać pojazd na poboczu", "/m Policja ! Zatrzymaj pojazd i wyjdź z rękami w górze !". Chciałbym także aby policja częściej zamiast używać paralizatora obezwładniała podejrzanego, nie raz spotkałem się z sytuacją, gdzie jestem poszukiwany i nagle podbiega do mnie pięciu policjantów i wszyscy mnie paraliżują - nikt tak w prawdziwym życiu nie robi, tylko policjanci obezwładniają podejrzanego. Aby zwiększyć poziom RP, po wpisaniu przez policjanta "/me obezwładnia podejrzanego", podejrzany powinien wpisać "/smierc". Pamiętaj, iż to że jesteś policjantem nie upoważnia Cię do wywyższania się np. przed mafią, bo wiesz, że zawsze możesz dostać kulkę, a przecież nie chcesz zginąć. Zawsze szanuj Oyabuna Yakuzy, czy Dona Cosy Nostry, bo wiesz, że jak nadepniesz któremuś z nich na odcisk, to jednym ruchem ich ręki, możesz stracić córeczkę, żonę czy matkę. "Grubymi rybami" zajmuje się FBI. Jeżeli ktoś jest podejrzany o popełnienie przestępstwa, policjant ma obowiązek go przesłuchać, jeżeli tego nie zrobi, poniesie konsekwencje w swojej pracy. Ostatnio modne stało się bieganie pomiędzy atakującymi policjanta podejrzanymi i paraliżowanie ich, co oczywiście jest wielkim przykładem gry NON-RP.

FBI - praca dla prawdziwych i dobrze spisujących sie policjantów. Wy zajmujecie sie większymi sprawami, takimi jak porwania, morderstwa, oszustwa bankowe. Macie więcej "luzu", w końcu jesteście wykwalifikowanymi policjantami lub doświadczonymi graczami. W prawdziwym życiu żaden agent FBI nie zatrzymuje za złamanie przepisów ruchu drogowego, dlatego będzie to uznawane za NON-RP. Są często sytuacje, gdzie FBI nie ma co robić, wtedy mogą jechać, przebrać sie w cywilne ubranie i zachowywać sie jak cywil, a kiedy jest akcja, przebierają się znów w mundur agenta, nabywają ekwipunek i jadą zrobić porządek. Szef FBI planuje obławy na "grube ryby", jakimi są wysoko postawieni członkowie mafii. Oczywiście muszą mieć do tego nakaz aresztowania, czyli powód.

S.W.A.T - nowo utworzona specjalna jednostka antyterrorystów. SWAT jest po to, aby eliminować zorganizowane grupy przestępcze i aby pomagać policji i FBI w walce z mafiami. W chwilach, gdy nie ma żadnej akcji SWAT może pomóc w ujęciu groźnego przestępcy, lub po prostu przebrać się w swój cywilny strój. Przy zorganizowanych akcjach, jak np. odbicie zakładnika, SWAT jest niezbędną częścią całej operacji. Chcę zwrócić uwagę na sam sposób odbijania np. zakładnika, ostatnio zrobiłem porwanie: Zakładnik został zabity, ponieważ pieniądze nie wpłynęły na moje konto w określonym czasie, a Pan negocjator kiepsko próbował wynegocjować więcej czasu, wchodzi SWAT, FBI i policja, ja się poddałem, obezwładnili mnie na ziemi i zauważyłem dwie rzeczy NON-RP: tylko kilku z wszystkich policjantów stojących koło mnie, celowało do mnie, inny stali jak wryci w ziemie czego być nie może; jeden z członków SWAT nabił mi 10WL i zaczął kopać leżącego na ziemi tak, aż została mi resztka życia, dopiero gdy zagroziłem warnem przestał - takiej sytuacji nie może być, chciał po prostu mnie zabić z 10 WL, ułatwiając sobie robotę, a przecież można mnie normalnie aresztować i zawieść nawet to Area51. SWAT nie może także chodzić w miejscach publicznych w swoich mundurach z wyciągniętym m4, co ostatnio zauważyłem a jest NON-RP. SWAT zawsze pracuje w grupie, co najmniej trzy osobowej.

Mafia - będąc mafiozem musisz się zachowywać tak jak mafioza w prawdziwym życiu, polecam obejrzeć film "Ojciec Chrzestny". Nie wykorzystuj mafii tylko do własnej obrony, np. wyzywając policjanta, który Cię później aresztuje, to Ty piszesz na kanale rodzinnym, że ten i ten Cię aresztował i ich trzeba zabić. Nie wykorzystuj zbyt często broni palnej, silną stroną mafiozy jest perswazja, zawsze można porwać kogoś, kto sie naraził rodzinie i w lesie nauczyć go szacunku.
Każde porwanie powinno być zaplanowane, nie porywać przypadkowych ludzi. Mafioza także musi posiadać keybinds'y, jeżeli oczywiście chce zaistnieć jako członek mafii, podstawowe kakbinds'y mafiozy to: "/me uderza kolbą w tył głowy porwanego" - wtedy gracz, który stoi przed mafiozą musi wpisać "/crack"; "/me wrzuca porwanego do wozu" - gracz najbliżej stojący mafiozy, który wpisuje tę komende musi wsiąść do najbliższego samochodu mafii. Jeżeli zostałeś aresztowany i zabrano Ci środki łączności, nie powiadamiaj nikogo na "/f" o Twoim aresztowaniu, jest to karane warnem za NON-RP. Jako nowy członek mafii bądź jej oddany w 100 % i rób co Ci każą, nie dyskutuj z nikim, inaczej szybko sie pożegnasz. Każda mafia ma swoje własne, wewnętrzne zasady.

DMV - będąc instruktorem wykonuj po prostu swoje obowiązki. Jako instruktor nie możesz posiadać broni maszynowych, takich jak mp5 czy m4, do obrony wystarczy deagle. Bądź miły dla klientów i dbaj o teren DMV, na którym często jest tzw. syf, zawsze możesz zadzwonić po policje czy mechanika. Jeżeli Ci się nudzi ciągłe stanie pod DMV, nie rób głupich rzeczy, takich jak bezsensowne bieganie, wchodzenie na dach budynku DMV czy strzelanie i zaczepianie innych ludzi.

Hitmani - hitmani to tajemne ugrupowanie przestępcze, rzadko ich widać, a ich gra RP nie podlega większym zastrzeżeniom.

Taxi - także jedna z prac dla cierpliwych i opanowanych ludzi. Będąc kierowcą taxówki możesz posiadać jedynie deagle. Wykonuj po prostu swoją robotę, jeżeli któryś z klientów jest nie miły etc, zgłaszasz to na policje. Nie łam zasad ruchu drogowego, przez to szybko pożegnasz sie z pracą.

SAM-ERS - czyli pogotowie, ludzie którzy chcą pomagać innym. Będąc medykiem na pewno zasługujesz na większy szacunek, nie jest to łatwa praca a roboty jest dużo. Medyk jednak ma wiele ograniczeń, nigdy nie wolno Ci nosić przy sobie broni, a co dopiero jej używać. Staraj się dostać na miejsce wypadku jak najszybciej, lecz nie przesadzaj, nawet jeżeli sie śpieszysz gdzieś, miej na uwadze bezpieczeństwo reszty kierowców, zawsze włączaj sygnał i jeździł prawą stroną ulicy, jeżeli sytuacja wymaga użycia lewej strony, zrób to powoli. Medyk także powinien posiadać keybinds'y, które urozmaicą grę RP, jakie, to już zależy od samego medyka.

Rząd - większość członków rządu nie ma nic do roboty, dlatego wałęsają się po mieście, a mafia najczęściej to wykorzystuje i porywa dla okupu, dlatego jako członek rządu musisz sie pilnować. Najlepiej jeździj z jakimś policjantem lub ochroniarzem. Polityk także nie może posiadać innej broni, niż co najwyżej deagle. Co najważniejsze - zachowuj sie jak poważny człowiek.

Cywil - najbardziej urozmaicona ze wszystkich frakcji, pod względem wyboru i możliwości zachowywania się. Możesz tutaj zostać kierowcą autobusu, kierowcą tira, detektywem czy złodziejem samochodów, Twój wybór. Pamiętaj, aby jednak zachowywać się jak normalny obywatel i człowiek, nie biegaj używając shift ( sprint ) w miejscach publicznych. Nie mieszaj się w sprawy mafii, bo na pewno tego pożałujesz, szanuj ich, a oni będą szanować Ciebie, jeżeli żadnemu z członków mafii nie zajdziesz za skórę, nie masz sie co obawiać. Nie zgrywaj jednak kozaka, kiedy już zostaniesz porwany, szanuj własne życie, bo przecież w RL oddałbyś prawie wszystko, byle by Cię tylko nie zabili. Nie chodź z wyciągniętą bronią na wierzchu, kupuj także tylko deagle, broń ciężką, taką jak shootgun, mp5, strzelba czy m4 zostaw, jeżeli nie potrzebna Ci do konkretnego celu. Jako kierowca tira i autobusu szczególnie uważaj na to jak jeździsz. Możesz otworzyć swój własny biznes, sklep, bar, firmę dostawczą, wszystko zależy od Twojej wyobraźni.

[SIZE="4"]3. Jazda samochodem.[/SIZE]

Każda z frakcja korzysta z samochodu. Jak wiecie, został ostatnio wprowadzony system kolizji, co w jakimś stopniu zmniejszyło ilość graczy jeżdżących NON-RP. Co można rozumieć przez jazdę NON-RP ? Nie łamanie przepisów ruchu drogowego, ponieważ w RL także ludzie łamią przepisy ruchu drogowego. Chodzi o to, że w RL każdy dba o własne życie i zdrowie, dlatego nikt nie spycha innych z drogi, nie wlatuje w latarnie niszcząc je, nie jeździ lewą stroną dłuższy czas, nie mając do tego żadnej przyczyny. Kierowca, który nie wykazuje żadnych skrupułów i z pełną prędkością wchodzi w zakręt, niszcząc przy tym dwie latarnie, ogrodzenie i potrącając przy tym człowieka automatycznie dostaje warna. Mało jest graczy, którzy jeżdżą spokojnie, zatrzymując sie przed zakrętami, ale wystarczy sie rozglądać i jeździć z rozwagą, której niestety wielu brakuje. Zwłaszcza muszą uważać kierowcy tirów i autobusów, którzy stwarzają największe zagrożenie dla uczestników ruchu. Są też przypadki, kiedy organizowane są nielegalne wyścigi uliczne, wtedy kierowcy łamią wszelkie zasady ruchu drogowego, lecz najczęściej szybko się gdzieś rozbijają, co sprawia że zostają ujęci przez policje, ale nie jest to jazda NON-RP.

Serwer Lost Heaven ma niski poziom RP w porównaniu do zagranicznych serwerów, dlatego wypisałem tutaj kilka uwag, których należy przestrzegać, jeżeli nie chce sie być ukaranym warnem/kickiem za grę NON-RP.


DMV

Aktualny Zawód: Lider DMV


SUPER ADMINISTRATOR

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wyleczonazazs.pun.pl www.lexus.pun.pl www.woso.pun.pl www.antifapulawy.pun.pl www.fizjoterapiant.pun.pl